Pomáháme budovat značky.

Z čeho se skládá značka?

Značka se skládá ze třech důležitých pilířů. Vizuální části, komunikační identity a interní identity. Vizuální část je jasná, zde patří logo, jméno, barvy, typografie. Komunikační identita už se chápe hůře. Víme, že je to například tonalita, jakou komunikujeme směrem k zákazníkům, balení produktu nebo užití různých typů fotografií. Co je interní identita? Interní identita v marketingu zahrnuje soubor hodnot, cílů, kultury a vnímání značky, které se uplatňují uvnitř organizace. Jedná se o to, jak zaměstnanci vnímají a identifikují se se značkou, což ovlivňuje jejich chování a komunikaci s externími zákazníky. Silná interní identita pomáhá zlepšit spolupráci, zvýšit motivaci zaměstnanců a posílit vnímání značky jako autentické a důvěryhodné.

Kde tedy začít?

01. Začněte u sebe.

Uspořádejte interní workshop nebo brainstorming a sepište si své PROČ. Popište své vize a cíle značky. Možná si teď říkáte, že jste na tyto věci moc malý projekt nebo dokonce pouze jednotlivec. Je pravdou, že můžete nějakou dobu fungovat trochu „na punk“. Jak chcete trefit cíl, když ani nevíte jak vypadá? Nezáleží na tom,  jak velké je aktuálně vaše podnikání, ale na tom kde značku vidíte v budoucnu.

02. Vytvořte identitu.

Vytvoření firemní identity začíná pečlivým definováním hodnot, mise a vizí vaší značky. Následuje tvorba unikátního loga, které bude vizuálním ztělesněním vašeho podnikání. Důležitou součástí je také výběr barev a typografie, které budou reflektovat charakter vaší firmy. Dále je potřeba vybudovat konzistentní grafický styl pro veškerou firemní komunikaci – od vizitek a webu po marketingové materiály. Navrhněte si také srozumitelný a poutavý slogan, který bude upevňovat vaši identitu. Celý proces by měl být postaven na jedinečnosti, autentičnosti a konzistentnosti, což vám pomůže budovat silnou a zapamatovatelnou firemní identitu.

03. Naplánujte strategii.

Naplánování marketingové strategie začíná stanovením konkrétních cílů a analýzou cílového trhu. Poté vyberte vhodné marketingové kanály, vytvořte časový plán a rozpočet. Implementujte strategii a průběžně monitorujte její výsledky. Zhodnoťte úspěch a pružně přizpůsobujte strategii dle získaných poznatků a vývoje na trhu. Rádi vám s tímto krokem pomůžeme.

04. Konejte akční kroky.

Pokud máte vytvořenou značku a marketingovou strategii, klíčové akční kroky zahrnují spuštění marketingových kampaní, sledování výsledků a optimalizaci strategie na základě získaných dat. Kontrolujte návratnost investic a posilujte značku prostřednictvím konzistentní komunikace a péče o zákazníky. Hledejte nové příležitosti a sledujte konkurenci. 

05. Analyzujte, vyhodnoťte.

Pravidelně revidujte strategii a přizpůsobte ji novým výzvám a změnám na trhu. Sledování, inovace a adaptace jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu vaší značky.

Za své působení v marketingu jsem stál u zrodu mnoha projektů. Pomáhal jsem se značkou například módní návrhářce, realitním makléřům, finančním poradcům nebo vzdělávací firmě. Ač jsou mi profesně bližší služby,  věnoval jsem se marketingu i pro stavební firmu nebo obchod s duchovní tématikou. I když jsou tyhle oblasti podnikání diametrálně odlišné, vždy jsem dospěl ke stejnému názoru. Kde nejsou pevné základy, není pevné nic. Jmenuji se Tomáš a rád zkoumám, jak v marketingu funguje lidská mysl. Dokončil jsem studium v oboru marketingové komunikace s nadstandardním průměrem a klasifikací státní zkoušky za „A“. Nejvíce jsem však pochopil v reálné praxi. Pokud chcete, aby vaše podnikání dávalo smysl, tak se nám ozvěte. My předáme své zkušenosti, své „know-how“ a rádi vám pomůžeme dosahovat požadovaných výsledků.